Werkwijze gastouders na aanmelding

Werkwijze na aanmelding

Na ontvangst van het inschrijfformulier zal een bemiddelingsmedewerker contact met u opnemen om een afspraak te maken voor een intakegesprek.
Dit gesprek zal bij u thuis plaatsvinden. De bemiddelingsmedewerker zal uitvoerig ingaan op bovengenoemde eisen.
Zij helpt u om u als gastouder te kunnen registreren. Mocht u nog niet aan de benodigde kwalificatie-eis voldoen, dan helpen wij u om deze via een opleiding te verkrijgen.

Registratie in het LRKP

Als gastouder dient u geregistreerd te staan in het LRKP. Om u aan te kunnen melden, hebben wij van u de volgende stukken nodig:

  • kopie geldig diploma
  • kopie identiteitsbewijs (paspoort of id-kaart)
  • kopie geldig ehbo certificaat (bij voorkeur Oranje Kruis)
  • kopie Verklaring Omtrent het Gedrag (ook van volwassen huisgenoten)

Wij wijzen u erop dat bij sommige gemeentes voor deze registratie legeskosten worden gevraagd. Deze kosten zijn voor de gastouder. Hierover kunnen wij u verder informeren.

 

Aan de slag als gastouder

Als u een persoonlijk registratienummer heeft kunt u aan de slag als gastouder. Misschien zijn er al direct aanvragen voor opvang die bij u passen. Anders bekijken wij samen met u hoe we het beste nieuwe aanvragen kunnen werven, zodat u  aan de slag kunt met datgene wat u graag wilt: kinderen opvangen en begeleiden.